5 Vitamine care accelereaza cresterea parului

vitamine pentru cresterea parului

Tocmai ai taiat 10 centimetri din lungimea parului, astfel incat sa poti avea coafura care este la moda in acest sezon. Cu toate acestea, dupa doar cateva zile ai inceput sa regreti faptul ca ti-ai scurtat lungimea parului si iti doresti ca parul tau sa creasca cat mai repede. Ce este de facut pentru a accelera cresterea parului? Ei bine, alimentatia este extrem de importanta in acest domeniu, la fel ca si in multe alte aspecte legate de organismul uman. 

Iata 5 vitamine care te pot ajuta sa accelerezi cresterea parului:

1. Biotina

Aceasta este cea mai recomandata vitamina pentru a grabi cresterea parului din cap. Biotina ajuta la producerea de aminoacizi, care stau la baza proteinelor. Asa cum stie toata lumea, parul nostru este format din diferite proteine, una dintre acestea fiind keratina. Cu cat determini mai mult producerea de aminoacizi pentru crearea de proteine, cu atat mai repede parul tau va creste. Mai mult decat atat, biotina va intari structura firelor de par, facandu-le mai rezistente la factorii externi, in timp ce previne despicarea varfurilor acestora. 

2. MSM

Aminteste-ti ca parul nostru este format din proteine. Ei bine, MSM determina organismul sa produca mai mult colagen, acesta fiind unul dintre cele mai abundente proteine din corpul uman. Prin urmare, MSM poate ajuta foarte mult la cresterea parului, reparand celulele tesuturilor care au fost deteriorate si stimuland productia de noi celule de par. 

3. Fierul 

Fierul transporta oxigen la celule, ajutand la accelerarea cresterii parului. Fierul este necesar pentru a produce hemoglobina, care este o proteina ce ajuta celulele rosii din sange sa furnizeze oxigen in tot corpul. Deficienta de fier poate provoca, de fapt, pierderea parului. Cand organismul nu are suficient fier, acesta foloseste rezerva de fier pentru a trimite oxigen pentru sustinerea functiilor vitale, neglijand sanatatea parului. 10% dintre femei au deficit de fier. Daca esti mereu obosit sau au perioade grele, deficitul de fier ar putea fi de vina. Ia un supliment de fier sau, mai bine, incearca sa mananci cat mai multe alimente bogate in acest mineral, cum ar fi spanac, sfecla, prune si carne. Acest lucru va contribui la cresterea firelor de par sanatoase mai repede.

4. Complexul de vitamine B

Acest complex este format din opt vitamine B: B1, B2, B3, B5, B6, B7, B9 si B12. Am vorbit deja despre o vitamina B (biotina este vitamina B7) esentiala pentru cresterea parului, dar restul de vitamine B sunt la fel de importante pentru sanatatea parului. De pilda, B1, B2 si B3 hranesc foliculii de par. B5 si B12 previn pierderea parului si ofera flexibilitate si stralucire firelor de par. Incearca sa mananci cat mai multe alimente care contin complexul de vitamine B, pentru a primi toate beneficiile pentru un par mai frumos si mai puternic. 

5. Vitamina C

Cei mai multi oameni cred ca vitamina C este buna doar pentru intarirea sistemului imunitar, ajutand la tratarea gripei si a racelilor. Cu toate acestea, vitamina C este responsabila pentru crearea si mentinerea colagenului. Aceasta este un antioxidant care intareste vasele de sange, oferind pielii si parului elasticitate si rezistenta. 

vitamin-for-hair